Nuotolinių mokymų ciklas „Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, ugdymo ypatumai“ pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams

2020-06-01

Nuotolinių mokymų ciklas

„Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, ugdymo ypatumai“

pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams

Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyrius (toliau – Skyrius), siekdamas padėti sklandžiau organizuoti ir vykdyti ugdymo procesą, dirbant su įvairiapusių raidos sutrikimų turinčiais vaikais (toliau – ĮRS), 2020 m. gegužės  19 – 22  ir gegužės 26 – 29 dienomis organizavo nuotolinių mokymų ciklą „Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, ugdymo ypatumai“ pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams.

Paskaitas skaitė ir į pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų klausimas atsakinėjo Sutrikusios raidos skyriaus specialistai – logopedė Loreta Grikainienė, socialinės pedagogės Austė Černiauskienė Ir Milda Kryžanauskienė, ergoterapeutas Evaldas Melceris, specialioji pedagogė Renata Greimaitė.

Mokymų ciklą sudarė keturios paskaitos:

  • „Elgesio, bendravimo, kalbos, pažinimo procesų, sensorinės integracijos ypatumai, būdingi vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimų“;
  • „Struktūruoto ugdymo svarba ir ypatumai, ugdant vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimų“;
  • „Sensorinių pojūčių lavinimo poveikis ir tinkamų sensorinių priemonių parinkimas vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, elgesio keitimui“;
  • „Efektyvios pozityvaus elgesio praktikos ir jų taikymas“.

Jų metu specialistai pristatė ir aptarė bruožus, būdingus ĮRS turintiems vaikams, pagalbines priemones netinkamo elgesio valdymui bei struktūros ir rutinos svarbą – pristatyti vaizdinių dienotvarkių ir veiklos struktūravimo pavyzdžiai. Specialistai patarė kaip naudoti socialines istorijas netinkamo elgesio apraiškų mažinimui, akcentavo aplinkos pritaikymo bei sensorinių priemonių naudojimo svarbą. Specialioji pedagogė Renata Greimaitė pristatė Pozityvaus elgesio palaikymo sistemą ir funkcinį elgesio vertinimą bei kaip jį taikyti klasėje – akcentavo kaip svarbu identifikuoti ir apibrėžti netinkamą bei įvardinti tinkamą elgesį ir kokį svarbų vaidmenį ugdymo procese atlieka mokytojo padėjėjas. Paskaitų metu specialistai pristatė Skyriaus ir Skyriaus partnerių išleistus metodinius leidinius, aktualius dirbant su ĮRS turinčiais vaikais.

Paskaitų ciklas sulaukė didžiulio susidomėjimo – dviejuose ciklo srautuose dalyvavo virš 600 pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų.  

Primename, kad dėl kylančių klausimų ar konsultacijų galite kreiptis el. paštu info@srvks.lt arba telefonu 8 677 58544. Taip pat kviečiame susipažinti su aktualia informacija Skyriaus tinklapyje https://srvks.lt/nuotolinis-ugdymas/ bei sekti naujienas Facebook paskyroje.

 

 

Kristina Pranienė

Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro

Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriaus metodininkė

Ankstesnysis Sekantis