Lietuvos gimnazijų I – IV klasių mokinių integruotas istorijos – technologijų konkursas ,,VERČIU LIETUVOS NEPRIKLAUSOMYBĖS ATKŪRIMO PUSLAPIUS“. Papildyta

2020-05-13

Šių metų 2020 m. Kovo 11–ą dieną minėjome Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo 30-metį. Norėdami prisiminti ir paminėti Lietuvos kelią į laisvę, kartu sujungti visas Lietuvos gimnazijas, mokytojus, mokinius, Vilniaus Žirmūnų gimnazija kvietė dalyvauti Lietuvos gimnazijų integruotame istorijos-technologijų konkurse ,,Verčiu Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo puslapius“.

Mokiniai kurdami istorinį suvenyrą siejo jį su Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo istorija, aprašė artimųjų prisiminimus, bandė prisiliesti prie svarbių ir iki šiol aktualių, nepamirštų Lietuvos įvykių.

Kaip gimsta mūsų darbai? Nuo ko mes pradedame?

Jau daug metų dalyvaujame įvairiuose renginiuose, konkursuose, parodose, (pvz. tarptautiniame konkurse Čekijoje). Dažniausiai, kaip lygiaverčiai visų mokyklų moksleiviai. Esame paruošę daug savo mokinių parodų seime, Šlapelių muziejuje, Vokietijoje ir kt. Labai džiugu, kad ir šiame projekte dalyvavome lygiomis sąlygomis – nebuvo mūsų mokyklos pavadinimo, mokytojo pavardės, jokių užrašų ar užuominų į negalią. Mums tai daug reiškia. Kaip gimsta mūsų darbai? Nuo ko mes pradedame? Labai priklauso nuo mokinio – ar jis silpnaregis ir turi vizualinės patirties, ar jis neregys su savo vaizdiniais. Net matantys savo vaizduotėje susikuria iš pasakojimų skirtingus vaizdus to paties daikto ar objekto. Pradžia labai sunki. Ne visus pavyksta sumotyvuoti. Jei mokinys sako, kad mačiau nuotraukas, vėliavas, žmones ar močiutės suknelę, kuri kažką primena ir t.t., tai neregys vardintų – girdėjau, man sakė, žinau, kad tai buvo… Tad prieš pradedant darbą – reikia labai įsigilinti į užduotį. Rašto darbai šiems mokiniams ne problema, puikiai rašo kompiuteriu ir moka nuosekliai dėlioti savo mintis, bet ruošti savarankiškai skaidres? Aišku, reikia pagalbos. Tad techninė užduotis, bet kokiu atveju, iššūkis.
Konkurse dalyvavo keturi mūsų mokyklos moksleiviai – du silpnaregiai ir du nematantys. Visi labai norėjo, visi turėjo minčių ir savo pamąstymų. Mokiniams buvo nepaprastai įdomu, teko daug pasakoti ir diskutuoti su mokiniais apie laikotarpį, kurio jie nepažino.
Mergaitė, kurios „Plaukikas“ pristatė laisvos Lietuvos pasiekimus plaukime, pati yra aistringa šios sporto šakos gerbėja, lanko baseiną ir jai labai svarbu, kad mūsų sportininkai pristato Lietuvą. Ji buvo pririnkusi nepaprastai daug medžiagos  – kaip, kada ir kur buvo iškelta Lietuvos trispalvė. „Išlaisvinta muzika“ – du vaikinai melomanai, kurie galėtų daug ir ilgai šnekėti apie muziką, nustebo, jog buvo laikai, kad jų tėvai, seneliai klausėsi muzikos, kurios nevalia buvo klausytis, slapčia. Iki šiol jie nebuvo rimtai susimąstę, kad ir čia buvo draudimai ir nuorodos. Tačiau su technine užduotimi jiems buvo sunkiau susitvarkyti. Tad jų pristatymas tik toks. Trys kubai, trys Baltijos sesės, kurios stovėjo susikibusios už rankų. Ant kubų ne tik vėliavos spalvų žmonių figūros, bet ir tos tautos simbolinė atributika, kurią jai pavyko rasti.

Giedrė Rečiūnienė tiflopedagogė,
technologijų mokytoja ekspertė

 

Renginį organizavo Vilniaus Žirmūnų gimnazija

Konkurso pagrindinis globėjas – LR Seimo Laisvės kovų ir valstybės istorinės atminties komisijos pirmininkas prof. Arūnas Gumuliauskas

Globėjai:

VDU Švietimo akademijos Mokytojų rengimo instituto prof. dr. Sandra Grigaravičiūtė

VGTU Kūrybinių industrijų fakultetas

Vilniaus miesto metodinė taryba

Nacionalinė švietimo agentūra

 

„Plaukimo istorija Lietuvoje. Plaukikas“

Karolina 

Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras

Technologijų mokytoja Giedrė Rečiūnienė

„Baltijos kelias. Trys sesės“

Gabrielė 

Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras

Parengė technologijų mokytoja Giedrė Rečiūnienė

VŽG padėka už tikslią istorinės minties raišką

Tekstas ir nuotraukos Vilniaus Žirmūnų gimnazijos organizatorių 

Ankstesnysis Sekantis